#10 Myslete zeleně
Zelená tematika se stala aktuální pro všechny velké společnosti, od automobilek po výrobce pracích prášků nebo oděvní řetězce. Mnoha obyčejným lidem není vztah člověka k přírodě lhostejný, proč by měl být jedno vám? Smýšlet ekologicky by v tomto ohledu měly i firmy střední a malé. Od výzvy netisknout zbytečně došlé e-maily v patičce e-mailové zprávy, kterou zasíláte druhým, třídění odpadu v kuchyňce až po den Země, do kterého se můžete zapojit smysluplnou aktivitou ve svém městě (případně můžete mít vlastní CSR program).
Důležité je mít na paměti, že být „zeleně uvažující“ společností je dlouhodobý závazek. Dalším úskalím ekologického přístupu je pravidlo komplexnosti. Nemůžete používat recyklované náplně do tiskáren a přitom být známí tím, že pálíte v kotli plasty, řečeno lapidárně. Vaše společnost přináší svým výrobkem nebo službou určitou komoditu, která je v něčem lidem prospěšná. Nejsnadněji svůj přínos ekologii uskutečníte tak, že ji oblečete do zeleného hávu.
Sdělovat ekologický přístup v marketingu není snadné. Mnoho společností se uchyluje k poučování, které není nikomu příjemné. Vhodnější je použít snadno pochopitelná sdělení, inteligenci a vtip. O zeleném duchu vaší firmy informujte dále na firemním webu (popište zde, jak to děláte) a v důležitých firemních dokumentech. I ty poté tiskněte v duchu zelené a klidně na recyklovaném papíře.