#5 Strategie otevřených dveří
Jednoduchá zásada – „konkurence nikdy nespí, vy byste neměli také“– by neměla spočívat v tom okopírovat, s čím zajímavým přišli druzí, ale ve vešem přístupu k zákazníkům. Buďte pro ně dostupní, když vás potřebují.
Zřiďte si e-mailovou adresu pro urgentní případy, kdyby se na vás klient musel obrátit i o víkendu. Obdobně zvažte, zda nerozšíříte svou službu o poskytnutí telefonního čísla pro stejné účely. Žádejte při poskytnutí těchto výjimečných služeb o zpětnou vazbu, která se vám může hodit jako reference pro webové stránky, case study pro výroční zprávu, při rozšiřování vaší facebookovské komunity, jako zajímavost pro oborová média. Díky urgentním případům můžete vychytat mouchy nabízeného produktu či služby, zlepšit svůj servis, inspirovat ve firemním blogu nebo mít nevšední téma pro váš interní časopis.
Dostupní byste měli být i v širším ohledu. Děje se za dveřmi vašeho podniku něco zajímavého? Vezměte své zákazníky (klienty) za jejich práh a ukažte jim, o čem vaše podnikání je. Nestyďte se předvést, v čem jste dobří. Prohlídku můžete opakovat pravidelně například u příležitosti významného milníku vaší společnosti. Druhou možností je nabídnout veřejnosti prohlídku virtuální, dění zachytit očima kamery nebo mobilu a vložit záznam/fotografie na vaše www stránky. Staré a známé? Ano, ale věřte, že to funguje.