PR?
Lidé z praxe a novináři často definují Public Relations jako práci s pověstí. A ano, o tom jádro PR opravdu je. Pověst vzniká často mimo organizaci na základě subjektivních dojmů a na základě věrohodnosti, spolehlivosti a odpovědnosti firmy vůči svým klientům i zaměstnancům. Přímou reputaci si vytváří každá firma tak, jak jedná se svými zákazníky (i těmi budoucími) osobně. Nejčastěji tuto roli sehrávají telefonní operátoři, asistentky, nebo obchodní zástupci. Druhotně má na vznik věhlasu vaší společnosti vliv komunikace s médii, prostřednictvím šeptandy mezi veřejností a přáteli těch, kteří u vás pracují nebo přišli s vaší prací, produkty, službami…do kontaktu.
Proč však se jménu firmy věnovat?
Pověst firmy pomáhá udržet stávající zákazníky a získat nové, motivuje zaměstnance, pomáhá ve vztazích se správními institucemi, vzbuzuje zájem akcionářů. Je to ovšem běh na dlouhou trať. Dobrá pověst nevzniká ze dne na den (ač takto rychle může být v době internetu a existence diskuzních fór nebo Facebooku pošramocena).
Nezapomeňte také na…
Při definování pověsti je nutná systematická a dlouhodobá komunikace se všemi zájmovými skupinami, která vychází z přesně definované strategie. Jinými slovy: Máte kvalitní výrobky a služby. Pěkné pracovní prostředí. Dobré vnitropodnikové vztahy. Vize a vůdcovství klíčových lidí ve firmě. Skvěle vypracovanou výroční zprávu. Stále ale nejste známí coby odborníci ve svém oboru! Proč? Někde děláte chybu: Důležité jsou i vztahy s médii. A v tom je právě přínos Public Relations. Díky dobrému jménu vaší firmy budete i vy lídrem svého podnikání. A zákazníci se jen pohrnou…
P.S.: V reklamě o sobě firma tvrdí, že je nejlepší. Díky PR to o ní říkají druzí…