PŘÍBĚH ZNAČKY. PŘÍBĚH BRANDU
„Usiluj o božské bohatství, nikoliv o bezcenné pozemské pozlátko. Až nalezneš svůj vnitřní poklad, zjistíš, že vnější zdroje jsou vždy po ruce.“
Srimanti Kashi Moni
Ano, toto je i váš příběh…
Když Simon Sinek zveřejnil v roce 2009 svůj WHY koncept o inspirativních značkách a lidech, kteří změnili svět, zažili mnozí lidé nejen z branže marketingu a PR velký AHA moment. Okamžik, kdy dílky mozaiky z nabytých vědomostí, přečtených knih a zkušeností z praxe do sebe zapadly a nejednomu člověku došlo: „Heuréka! O tom to celé je!“ A skutečně, geniální věci bývají právě geniální v tom, že jsou zcela jednoduché. Prosté. Přímé. A hluboce opravdové. A takové jsou i motivy těch nejúspěšnějších z nejúspěšnějších. Jaký je ten váš?
Tvořím, tedy jsem.
Mnozí se nejspíš zamyslí a řeknou něco jako „být dobrý“. Nebo něco banálnějšího, třeba „splatit hypotéku“… Ale tudy cesta k úspěchu nevede. Váš příběh a příběh vaší značky odráží něco hlubšího a ryzejšího. Váš důvod bytí a odhodlání. Vaši víru. Sny. Naděje a to, k čemu se upínáte, když se zrovna vaší značce (a firmě) nedaří. Odráží to nejniternější z vás. Žijeme v zemi, kde víra dostala pořádně „na prdel“, ale ruku na srdce, kdo ji nemá? Kdo nemiluje Malého prince? Koho neuchvátily příběhy Harryho Pottera? Nebo kdo nečetl Coelhova Alchymistu? Víra, to není náboženství. Je to především důvěra. Důvěra ve svět a to, že je to to správné místo pro život.
Díky víře není svět lepší ani spravedlivější. Je však bohatší. A to v každém ohledu…
A takové jsou i motivy těch nejlepších z nás. Ne výplata. Výkonnost akcií. Nový dům. Auto. Loď. Krásná žena, nebo mladý milenec. Či dokonce něco tak samozřejmého jako titulka ve Forbesu, nebo rozhovor v DVTV…. Je za tím něco jiného. (Díky čemuž se tyto výsledky dostaví). Je za tím touha. Ano, touha. Touha měnit svět a věci v něm k lepšímu. Víra. Naděje. A příběh. Příběh značky, který z těchto zmíněných atributů vychází. Jaký je ten váš? Pomohu vám jej vyprávět…